2. TŘÍDA

Učitelky

  • Ivana Zahnašová
  • Eva Matalová

Vzdělávací nabídka

Vstávej, vstávej, píšťaličko
spala jsi už dost,
koho potkáš na tom světě,
hraj mu pro radost.
Potakala jsem slepičku, podala mi růžičku,
pan kohoutek zlatý proutek
za veselou písničku.

Dobrý den, milé děti. Dnes vám s paní učitelkou povíme pohádku o koťátku, které zapomnělo mňoukat.

Pěkně poproste rodiče, aby vám tuto krásnou pohádku přečetli. Určitě si ji oblíbíte, stejně jako my. A když se vám bude líbit, můžete si s touto pohádkou hrát, a když budete moc šikovní, můžete rodičům zahrát i divadlo. Nebo si můžete vymyslet svoji vlatní pohádku. Těšíme se na vás, až se spolu zase uvidíme, paní učitelky Ivanka a Evička

Bylo jednou jedno koťátko. Jednou se mu stalo, že najednou zapomnělo mluvit kočičí řečí.
Když dostalo hlad a chtělo si říci hospodyni o misku mlíčka, nevědělo jak.
Jak se říká, propáníčka, že bych rádo misku mlíčka? Hladové koťátko chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo koníky.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl koťátku koník.
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: íhaha, íhaha, íhaha.
Ale kdepak – nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
Hladové koťátko chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo kravičku.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekla kravička.
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: bú, bú, bú.
Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
Hladové koťátko chodilo dál s pláčem po dvoře, až potkalo kozlíky.
Pročpak pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl kozlík,
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: mééé, mééé, méé.
Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
Hladové koťátko znovu chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo ovečky.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekla ovečka.
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: bééé, bééé, bééé.
Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
A hladové koťátko chodilo dál s pláčem po dvoře, až potkalo kuřátka.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řeklo kuře.
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: pííí, pííí, pííí.
Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
Hladové koťátko chodilo znovu s pláčem po dvoře, až potkalo kohoutky.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl kohout. .
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: kykyryký, kykyryký, kykyryký.
Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
Hladové koťátko chodilo s pláčem po dvoře, až potkalo prasátka.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řeklo prasátko.
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: chro, chro, chro.
Ale kdepak, nestačí – kotě má řeč jinačí! Marný pláč a marné rady, budu muset umřít hlady.
Hladové koťátko chodilo dál s pláčem po dvoře, až potkalo kocoura.
Proč pláčeš, koťátko? Rozvesel se drobátko! Řekl kocour.
Jak nemám plakat? V bříšku mi kručí hlady, ale zapomnělo jsem, jak to mám říci hospodyni.
Jak se říká propáníčka, že bych rádo misku mlíčka?
Snadná pomoc! Když máš hlad, stačí přece zavolat: mňaúúúúúúúú.
To je ono, hurá, sláva, takhle mluví koťátka! Radostně zajásalo kotě.
A to kotě dírou v plotě utíkalo do kuchyně, přiběhlo k hospodyni a zamňoukalo.
Mňau, mňau, mňau!
Sotva to hospodyně uslyšela, dala hned koťátku plnou misku mlíčka. Koťátko ji vypilo, stulilo se do klubíčka a už chrupká – dobrou noc!!!
A zazvonil zvonec a pohádky je konec!

co můžete dál dělat s pohádkou:

– seznamujeme se s pohádkou

– vedeme rozhovor nad pohádkou

– cvičíme jako zvířátka v pohádce

– jednoduše charakterizujeme vzhled a způsob života zvířat

– rytmizujeme slova zvířat, hledáme rýmy

– vystřihujeme, nalepujeme a malujeme obrázky zvířatek

–  procvičujeme si mluvidla “ řeč zvířat“

– učíme se pojmenovat – samec, samice, mládě

– skládáma a nalepujeme puzzle z pohádky (rozstříhané obrázky zvířat, výkresy, lepidla)

– posloupně řadíme obrázky zvířat – kdo byl první, druhý, poslední

– hledáme protiklady –  malé, velké zvířátko

– pracujeme s pracovním listem – zvířátko kde má domov

 

Milí rodiče, milé děti,

další týden uběhl jako voda a jaro už je tu. Posíláme vám opět pár nápadů do následujících dní.

Kdybychom byli ve školce, pohráli bychom si, zazpívali si naši přivítací písničku „Dobré ráno“, zacvičili bychom si a po svačince by byl prostor na povídání si o svátcích.
O tom, jaké svátky slavíme – ano Velikonoce.
I na té naší školkové zahrádce bychom rádi dováděli, vyčistili záhonky, zasadili do květináčů semínka.

Posíláme pracovní listy, které si můžete s rodiči splnit, můžete si také zahrát a zazpívat a nebo také něco pěkného vyrobit.

Posíláme jednu veselou písničku na navození jarní nálady:

https://youtu.be/…s-k

Poslouchejte rodiče, pomáhejte doma a choďte ven sportovat, na procházky a snad se brzo uvidíme.

Zdraví vás paní učitelky Ivanka a Evička

> Pracovní list 1 <

> Nahrávka <

> Pracovní list 2 <

> Pracovní list 3 <

> Pracovní list 4 <

> Pracovní list 5 <

> Pracovní list 6 <

> Pracovní list 7 <

> Pracovní list 8 <

> Pracovní list 9 <

> Pracovní list 10 <

> Pracovní list 11 <

> Pracovní list 12 <

> Pracovní list 13 <

> Pracovní list 14 <

> Pracovní list 15 <

> Pracovní list 16 <

> Pracovní list 17 <

> Pracovní list 18 <

> Pracovní list 19 <

> Pracovní list 20 <

> Pracovní list 21 <

 

Milé děti,
zdraví vás paní učitelky Ivanka a Evička.

Věříme, že se máte dobře, že doma pomáháte rodičům. Možná už někdo z vás se podíval na úkoly, které jsme pro vás připravili a možná, že si je někdo z vás i splnil. Určitě jste šikovní a řekli jste si, že je to lehké. Věříme, že jste to zvládli na jedničku 😁
Pokud chodíte ven na procházku, určitě si trošku i zasportujte, ale opatrně, žádné hokusy pokusy, pěkně se protáhněte a dbejte na to,aby se vám nic nestalo. Venku se sportuje že všeho nejlíp, a když u toho svítí i sluníčko, hned je ten den veselejší.

Pokračujeme s nápady na činnosti pro tento týden.

Ve školce bychom vás chtěli tento týden seznámit:
s probíhajícími změnami přírody, s přicházejícím jarem

Příroda na jaře:

Navození tématu při vycházce, děti si všímají změn v přírodě – zpěv skřivana, hvízdání kosů, přílet špačků, probouzející se příroda, první tráva, pupeny na větvích, sněženky a bledule

Pokračování ve třídě – určování ročního období a měsíce v roce, rozhovor „čeho jsme si všimli při vycházce“.

PH ,,Na zajíčka“ (Zajíček v své jamce sedí sám …)

Zajíčci-březňáčci se rodí časně zjara a brzy po narození se mláďata učí „zaječímu chování“ – panáčkování, kličkování, metání kotrmelců, aby se vyhnula nebezpečí

cvičení s míčem (míč = sluníčko), hudebně pohybová hra – vyskoč míčku, poběž míčku

překážková dráha (boj se zimou a hledání klíčů jara)

píseň Volám Tě sluníčko – pohybové vyjádření písně

Kresba sluníčka – vystřihování, lepení

grafomotorické cvičení – sluníčko, travička, déšt

rozlišování a pojmenování různých druhů a změn v počasí (nástěnný obrázek se symboly počasí) – diskuse a manipulace s obrázky

pracovní list -počasí

říkadlo Zimo, táhni pryč – rytmická deklamace slov, určování počtu slabik ve slovech

odemykání jarní brány – hra Zlatá brána

píseň Přišlo jaro – taneček ve dvojicích

Četba „Narodilo se štěně“ (Dášeňka, čili život, štěněte) – ukázka obrázků z knížky, děti vypravují o vlastních zážitcích se zvířátky, lze uspořádat výstavku fotografií se zvířátky, která mají děti doma apod

Mláďata – pojmenování, přiřazování (ovce – beran – jehňátko, klisna – hřebec – hříbátko, slepice – kohout – kuřátko … – děti vymýšlejí další).

Sluchová hra „Kdo to pípá?“ – jedno dítě (kvočna) má zavázané oči. Učitelka vybere jiné dítě (kuře), a to pípne. „Kvočna“ musí uhodnout, kdo z dětí pípnul.

Zajímavosti – první pták, který se vrací od Středozemního moře, je skřivan a také hejna racků, pomocí kroužkování se zjistilo, odkud k nám přilétají a kam zase mizí

Posíláme zase pár pracovních listů.
Pracovní listy si uschovejte a až se potkáme, můžete je přinést do školky.

Těší se paní učitelky ze školky Ivanka a Evička

> Pracovní list 1 <

> Pracovní list 2 <

> Pracovní list 3 <

> Pracovní list 4 <

> Pracovní list 5 <

> Pracovní list 6 <

> Pracovní list 7 <

> Pracovní list 8 <

> Pracovní list 9 <

> Pracovní list 10 <

> Pracovní list 11 <

> Pracovní list 12 <

> Pracovní list 13 <

> Pracovní list 14 <

> Pracovní list 15 <

> Pracovní list 16 <

> Pracovní list 17 <

Pohádku O Ječmínkovi můžou rodiče přečíst a pak si o ní budeme povídat ve školce 😁

> Pracovní list 18 <

> Pracovní list 19 <

> Pracovní list 20 <

> Pracovní list 21 <

> Pracovní list 22 <

> Pracovní list 23 <

> Pracovní list 24 <

> Pracovní list 25 <

> Pracovní list 26 <

> Pracovní list 27 <

> Pracovní list 28 <

> Pracovní list 29 <

> Pracovní list 30 <

> Pracovní list 31 <

> Pracovní list 32 <

> Pracovní list 33 <

> Pracovní list 34 <

 

Milí rodiče, naše milé děti,

ať je tato doba jakákoliv, věříme, že společně to zvládneme, i když teď se nemůžeme vídat tak jako bychom chtěli.
Nechceme vás zatěžovat pracovními listy, úkoly,
kterých máte jistě až nad hlavu se svými školáky.

Spíše se přikláníme k variantě popřemýšlet nad tím, jak by jste si mohli co nejlépe užít společné chvíle se svými blízkými.

Zapomenout aspoň na chvíli na tuto zvláštní dobu.

Zkuste vymyslet takový plán, který bude bavit opravdu každého a díky kterému se každý velice příjemně odreaguje.

Vrátíte se s dětmi do dětských let a navíc si skvěle užijete, zabavíte se a výborně se odreagujete.

Den bude pak o dost hezčí.

Samozřejmě kdo bude chtít, vložili jsme nabídku pracovních listů (autoři nejsme my, ale inspirovali jsme se z netu) k tématu, co bychom zrovna dělali ve školce.

Přejeme Vám, ať můžete trávit tyto dny co nejvíce venku a těšíme se až se brzo uvidíme

p.uč. Ivanka a Evička

> Pracovní list 1 <

> Pracovní list 2 <

> Pracovní list 3 <

> Pracovní list 4 <

> Pracovní list 5 <

> Pracovní list 6 <

> Pracovní list 7 <

> Pracovní list 8 <

> Pracovní list 9 <

> Pracovní list 10 <

> Pracovní list 11 <

> Pracovní list 12 <

> Pracovní list 13 <

> Pracovní list 14 <

> Pracovní list 15 <

> Pracovní list 16 <

> Pracovní list 17 <

> Pracovní list 18 <

> Pracovní list 19 <

> Pracovní list 20 <

> Pracovní list 21 <

> Pracovní list 22 <

> Pracovní list 23 <

> Pracovní list 24 <

> Pracovní list 25 <

> Pracovní list 26 <

> Pracovní list 27 <

> Pracovní list 28 <

> Pracovní list 29 <

> Pracovní list 30 <

Close Menu