1. TŘÍDA - PŘEDŠKOLÁCI

Učitelky

  • Martina Sochová
  • Jarmila Netopilová

Vzdělávací nabídka

Ahoj děti a rodiče,

vypadá to, že se nám začíná blýskat na lepší časy. Když to půjde dobře, již za týden se uvidíme ve školce. Hurááá, moc se na Vás těším.
Tak ještě, doufám, že naposledy, Vám zadám nějaké jednoduché úkoly, které si můžete splnit s rodiči, se staršími sourozenci nebo s prarodiči.
Nyní máme nejkrásnější roční období – JARO -, kdy se vše probouzí ze zimního spánku. Vy budete mít za úkol s rodiči si povědět, co se ze zimního
spánku probouzí, jaké změny v přírodě a ve svém okolí vnímáte vy, ( např.stromy, tráva, zvířata, počasí apod.). A tento týden si něco
o domácích zvířatech povíme.
Ale nejdříve, vždy než začnete pracovat, je dobré si protáhnout tělo a procvičit si správné dýchání a pusu. Pohodlně se usaďte, tak jako to děláme
ve školce,např. na turka nebo kleknout a začínáme.
– nadechnětě se, zadržte dech, chvíli vydržte a vydechněte, při výdechu se protahujte jako kočička. To vše opakujte alespoň 3x
– teď na kočičku zavolejte čičiči, také několikrát opakujte
– zívněte si, co nejvíce a řekněte si ( přehnaně artikulujte) A, E, I, O, U, vše znáte ze školky
– teď vyskočte, udělejte stoj spojný ( paty a špičky jsou u sebe) a udělejte větrník
malý – kroužíme zápěstím
střední – kroužíme předloktím
velký -kroužíme pažemi – několikrát opak.
– poskoky střídavě na L a P noze
– výskoky -málo a co nejvíc -opak.dle nálady
– leh na záda, jízda na kole „Jede Kudrna ..“ opak.
– sed zvednout nohy kousek nad zemí – udělejte „nůžky“
– na závěr udělejte “ hadrovou panenku“ – uvolnit ruce i nohy
Děti cviky znají, tak jim to nebude dělat potíže.

Nyní si spolu sedněte a zahrejte si na školu. Donuťte své dítě, aby se alespoň 20 minut soustředilo, dávalo pozor a sedělo v klidu jako ve škole.
Dávejte dětem otázky a vyžadujte, aby se snažily Vám odpovídat celou větou ( jako ve škole).
– jaká zná domácí zvířata ( např. pes, kočka, koza, slepice, kohout, ovce apd.)
ptejte se dětí, jak se nazývá táta, máma,mládě, např. kráva, býk, tele apod., zároveň se ptejte jaký vydává zvuk, čím se živí, jaký máme
z něj užitek, např. z ovečky vlna atd., kde přebývá, jak vypadá- charakteristické znaky, např. srst, peří, rohy,
– každý název zvířete ať děti vytleskají např. sle-pi-ce a vždy řeknou začáteční písmeno
Zkuste s dětmi napodobit náladu zvířete, např. napodobení kočky – smutná, veselá, hladová, zuřivá apod., ptejte se také, jaká např. kočka je
např. měkká, hladká, chlupatá, černá atd.
Sluchovou hru “ Na mňoukavou kočku“ si s dětmi zahrajeme ve školce, protože je zapotřebí větší počet dětí.
Hru „Najdi zvíře dle charakteristiky“ si můžete zahrát doma. Budete potřebovat obrázky domácích zvířat, které rozmístíte po pokoji, a
a dáváte otázky, které se týkají určitého zvířete. Dítě přebíhá k obrázku dle jeho odpovědi.
Mezi úkoly si udělejte přestávku a přečtěte dětem pohádku např. O kohoutkovi a slepičce, Pejsek a kočička apod.. Zase můžete dětem dávat otázky
týkající se pohádky, např. jaký byl kohoutek (neposlušný, lakomý atd.). Zazpívejte si společně písničky o zvířatech např. Skákal pes,
Kočka leze, Slepičko má apod.. Písničky si můžete vytleskat do rytmu nebo vyjádřit pohybem.

Také se naučte básničku např.

Naše kočka strakatá, měla čtyři koťata.
Jedno mourek, druhé bílé, třetí žluté roztomilé.
A to čtvrté strakaté, po mamince okaté.

Koza bílá, hrušky sbírá,
strakatá je nese, až se celá třese.

Také si zkuste nějaké zvířátko nakreslit, poskládat z papíru, vystřihnout, nalepit apod., fantazii se meze nekladou. Ostatní výtvarnou činnost
si ponecháme, až budete ve školce.

Na závěr Vám dám ještě pár hádanek, aby jste si namáhali svoje hlavičky:

Kvokám, kvokám na dvoře, vajíčka jsou v komoře ( slepice)

Malý zobáček, žlutá peříčka, právě se vylíhlo z bílého vajíčka ( kuře)

Nebýt mého kokrhání, nebylo by rána ani. Vstávejte už lenoši, dlouho spát se nesluší (kohout)

Má to hlavu jako kočka, má to nohy jako kočka,
má to ocas jako kočka, mňouká to jako kočka
a přece to není kočka. ( kocour)

Kdo stále nosí hřeben a přitom se nikdy nepočeše (kohout)

Jenom jedna řada zubů a přece to kousá (pila)

Když to necháš, mlčí to, když to bereš, řinčí to (řetěz)

Také Vám posílám metodické listy, při kterých si procvičíte správné držení tužky, L a P stranu apod.. Nezapomeňte své splněné úkoly donést na
ukázku do školky, kde si z nich i z Vašich výkresů uděláme ve třídě výstavku. Moc se na Vás na všechny těším a doufám, že nám to vyjde a
příští týden se ve školce setkáme. Na brzkou shledanou p.uč. J.N.

> Pracovní list 1
> Pracovní list 2
> Pracovní list 3
> Pracovní list 4
> Pracovní list 5

 

Milí rodiče, 
 za týden tu máme Velikonoce, a tak se do nich pustíme. :-) Opět jsem vám celé téma zpracovala do jedné přílohy. Najdete tam inspiraci na činnosti, hry a metodické listy… Pusťte se směle do toho a užijte si to.:-) Držte se…..
Děti ode mě moc moc pozdravujte.:-D Jak to tak vypadá, už se brzy uvidíme. A já už se těším. :-D
 
PS: Když budete cokoliv potřebovat, pište, volejte, pošlete holuba… Jsem tu pro vás.:-D 
 

> Pracovní listy <

 

Milé dětičky a rodiče,

protože se stále nemůžeme scházet ve školce,připravila jsem si pro Vás jednoduché úkoly, náměty, které se Vám snad budou líbit
a které Vás zabaví. I když je distační výchova pro předškoláky povinná, budeme se snažit neztěžovat Vaší těžkou situaci, kdy mnozí
z Vás mají doma děti školního věku, chodíte do práce, ale zároveň víme, že je potřeba předškoláky motivovat, rozvíjet, připravovat
na školu. Vždy Vám nabídneme činnosti k určitému tématu, které je dětem blízké. Budeme moc rády, když se zapojíte.

Jak víte, zima už ztrácí svou moc a po špičkách k nám přichází JARO. Hledejte, pátrejte, pozorujte ať máte co nejvíc zážitků.
O všem co Vás zajímá si povídejte s mamkou, s taťkou i prarodiči, tvořte, těšíme se na Vaše obrázky a výtvory, které si donesete do
školky. Všichni si společně budeme přát, abychom se co nejdříve sešli a pohráli si ve školce a na zahradě.
Moc a moc se na Vás těším.

Ale abychom se mohli co nejdříve sejít, musíme dbát o své zdraví, čistotu a hygienu, a k tomu nám pomůže tato básnička, kterou se
můžete společně doma naučit.

Mytí rukou

Celý den si ruce hrají,všechno možné osahají.
Hračky, písek, botičky, špinavé jsou ručičky.
Copak ručkám pomůže a tu špínu přemůže?
Voda, mýdlo,umyvadlo,
to je správné zaklínadlo.

Také si vždy ráno po snídani protáhněte tělo a procvičte si správné dýchání.
– nádech nosem až do bříška, chvilku zadržet dech a pomalý výdech, co nejdéle, však to znáte. Opakujte alespoň 3x
– nafoukněte si tváře (balónek) a je pichlý, také opakujte 3x
– a zamlaskejte si jazýčkem (koník)

A potom si můžete s rodiči a sourozenci zahrát nějakou hru např.:
“ Čáp ztratil čepičku, jakou měla barvičku?“ – procvičení znalosti základních barev a jejich odstínů
“ Chodí čaroděj po lese a na děti koukne se. Pak udělá čáry, máry a děti se např. žáby, čápy,…. staly. (napodobit pohybem nějaké zvíře)
Vytvořte si kouzelnou hůlku, např. tužka obalená alobalem.
“ Masopust“ – pravidla děti znají (na slovo maso chodíte, na slovo pust štronzo)

Zazpívejte si také nějakou písničku např. “ Na jaře „, “ Vozilo se na jaře „, “ Voláme slunícko“- děti by písničky měly znát.
A aby k nám jaro konečně přišlo, přivoláme si ho básničkami:

Zimo, zimo už jdi pryč, jaro už si chystá klíč.
Otevírá jarní bránu, jmenuje se petrklíč.

Březne, březne, už to víš? Zemi ze sna probudíš.
pošeptáš ji, aby vstala, jarní šaty oblékala.

Přišlo jaro z daleka, zima už nás neleká.
Teplý kabát svlékneme, už je teplo, řekneme.
Z hlavy dolů beranice, dolů teplé rukavice.

A teď si zazpívejte známou písničku s pohybem “ Kalamajka mik,mik,mik“

Kala – výkop pravou nohou
majka- výkop levou nohou
mik,mik,mik dup, dup, dup
ože- výkop pr. nohou
nil se- výkop levou nohou
kominík- dup,dup, dup
vzal si ženu Elišku- zátočka za pravou rukou
v roztrhaném kožíšku- zátočka za levou rukou
opakujte dle nálady.

Pokud to počasí dovolí, choďte co nejvíce na čerstvý vzduch a na procházky. Pozorujte, jak se příroda probouzí, změny v přírodě ( rostou
jarní květinky, zpívají ptáčci, sluníčko více hřeje apod.). Motivujte děti, prohlížejte si s nimi předzahrádky, na kterých se můžete
naučit názvy jarních květin např. sněženky, bledule, krokusky,primule, začínají růst narcisy, tulipány a hyacinty atd.. Vše dětem vysvětlujte
a zároveň si procvičte začáteční písmena názvů květin. Doma si můžete takovou zahrádku nakreslit – na větší formát, může být i papír z krabice.
Také si nakreslete sluníčko, též na větší formát, pro děti je lepší a můžete k tomu využít tyto techniky:
– vodové barvy, fiksy, temperové barvy, černou tuž, obtisky rukou, vytrhávání z papíru, nalepování – mozaika. Pokud nemáte barevné papíry,
využijte k mozaice natrhaný papír z letáků např. na sluníčko, vypadá to hezky i zajímavě. Také můžete vystřihovat a nalepovat, fantazii
se meze nekladou. Pokud máte plastelínu, zkuste s dětmi modelovat – sluníčko, květiny apod.

A protože se blíží zápis do ZŠ a vy zanedlouho půjdete do školy, nezapomeňte na úkoly, které jste dostali ještě když jste chodili do školky.
– znát své jméno a příjmení
– znát své datum narození (den, měsíc, rok)
– znát svou adresu (ulice, číslo domu, město)
– znát jméno rodičů a sourozenců
a nezapomeňte procvičovat levou a pravou stranu, protože si je stále pletete.

A aby jste si také trochu namáhali hlavičku, posílám Vám jednoduché hádanky:

– čtyři nohy, čtyři rohy, hlava žádná (stůl)
– leze,leze po železe, nedá pokoj až tam vleze ( klíč a zámek)
– co pálí bez ohně? (kopřiva)
– čtyři rohy, žádné nohy, chodí to, stojí to (dveře)
– bílé to vyhodíš, a když to spadne, je to žluté (vajíčko)
– sedí pán na blátě v zeleném kabátě (žába)

Také Vám posílám metodické listy, při kterých si procvičíte správné držení tužky (pastelky) a správně uvolněné zápěstí. Vždy než začnete pracovat,
procvičte si zápěstí kroužením ve vzduchu.

A protože se blíží Velikonoce, nezapomeňte si doma do misky vyset osení a na chlebíček řeřichu, aby jste měli doma něco zeleného.
Doufám, že se již brzy uvidíme, že donesete do školky svoje výtvory a úkoly, a moc a moc se na Vás těším. Pokud budete mít potřebu
mi něco sdělit nebo se zeptat, zde jsou na mě kontakty:

mobil: 774616199,
e-mail: n.jarmila@post.cz

> Pracovní list 1 <

> Pracovní list 2 <

> Pracovní list 3 <

> Pracovní list 4 <

> Pracovní list 5 <

 

Milí rodiče,
tento týden budeme pokračovat v tématu Lidské tělo. Dokončíme ho a pak hurá na Jaro. :-D Sněženky už jsou venku, tak nebudeme otálet ani my. :-D
 
Jinak moc děkuji maminkám, které mi poslaly obrázky, jak jsou děti šikovné při tvoření. :-D ( opět připomínám moji adresu, pokud budete cokoliv potřebovat, jsem tu pro vás.:-) SochovaMartina@seznam.cz)
 
Tento týden se v tématu zaměříme na orgány, smysly… Opět doporučuji seriál “ Byl jednou jeden život“ . Používejte encyklopedie a obrázky z internetu. 
Toto téma jsem pojala více akčněji, než minulé téma. Navrhuji méně výtvarných aktivit, ale více aktivních . Myslím si, že dítě snáze pochopí toto téma. :-)
Využijte obrys těla dítěte z minulého tématu – nyní do něj budete zakreslovat, či jinak tvořit ( kreativitě se meze nekladou) orgány..
 
Odkaz na tlukot lidského srdce: https://www.youtube.com/…f80
 
Tentokrát jsem celé téma zpracovala a posílám ho v jedné příloze. :-D Tak ať se daří ;-):-D
 

 

Vážení rodiče,
 tento týden bychom se v naší třídě seznamovali s tématem “ Lidské tělo“ . Posílám vám nápady, činnosti i metodické listy, které můžete s dětmi využít. Pokud by vám nebylo něco jasné, jsem k dispozici na adrese: SochovaMartina@seznam.cz
Bavte se, buďte kreativní :-D
 
K tomuto tématu doporučuji při chvilce sledovat s dítětem kreslený seriál “ Byl jednou jeden život“ ( vyberte díly s aktuálním tématem a postupně, jak budeme probírat další témata, přidávejte).. Je dobré sledovat s dítětem a dovysvětlovávat, čemu nebude rozumět..
 
Pohybové hry:
Kuba řekl – vy říkáte různé pokyny ( Kuba řekl-zvedni pravou ruku, sedni, vezmi něco červeného, dotkni se nohy, prstů, vyskoč……. zaměřte se na určování pravé a levé strany,barvy, části těla) a dítě provádí. Pokud ale neřeknete před pokynem “ Kuba řekl“, dítě nesmí pokyn udělat.. můžete se v pokynech střídat s dítětem, tato hra má mnoho obměn :-D
Hlava, ramena, kolena, palce – https://www.youtube.com/…TIY
                                                           posílám odkaz na melodiku písničky, kdyby někdo neznal. Stačí pouze hrát s refrénem :-D postupně zrychlujte, zpomalujte… Zapojte rodinu :-D
 
Činnosti:
– Dítě, nebo vy se položte na zem a obskládejte se drobnými hračkami  ( kdo má balící papír, obkreslí siluetu na velký papír). pozorujte siluetu, pojmenovávejte jednotlivé části těla, pracujte s encyklopediemi, porovnávejte, siluetu můžete využít jako základ, do kterého můžete vytvořit z papíru kostru, orgány ( viz. příloha Silueta člověka)
– Obtisk dlaně – na papír si dítě obkreslí svoji ruku a na konečky prstů si obtiskne své vlastní konečky prstů ( namočit do barvy) – zkoumejte jednotlivou texturu čar, porovnávejte s vašimi, i s jinými členy domácnosti, použijte na vysvětlenou encyklopedii, či internet. Použijte příklady z kriminalistiky -daktyloskopie ( to děti moc baví). zahrajte si hru na detektivy ( schovejte oblíbenou věc dítěte, a přes různé úkoly se k ní dítě dostane. Buďte kreativní :-D
– pokud máte doma plastelínu, vymodelujte si společně “ Kostíka“ Model kostry – ať dítě pojmenovává jednotlivé části
– po bytě poschovávejte ( na viditelnější místa) části kostry ( viz. příloha Obrázky kostry) a dítě postupně skládá kostru, samo zjišťuje, zda mu ještě nějaká část chybí, či nechybí ( mějte k dispozici kompletní vzor kostry, podle kterého bude dítě dávat dohromady jednotlivé části)
-procvičujte názvosloví jednotlivých prstů ( malíček, ukazováček, prostředníček,….)
-Posaďte se s dítětem k zrcadlu a popište si, jak vypadá obličej ( oči, obočí,nos, pusa,uši,..) potom se dítě nakreslí. Nechejte ho,ať se na sebe dívá do zrcadla a přitom maluje svoji tvář ( trvejte na skutečných barvách – ne fantazijních… fialové oči, zelené vlasy, modrý obličej, černé rty). Malujte i vy sebe – výsledné práce srovnejte, nechte dítě porovnat váš portrét s vaší skutečnou tváří.
– srovnejte tělo člověka a zvířete – společné znaky, odlišné znaky ( chlupy, srst, vlasy, oči, končetiny, styl pohybu, potrava,…)
 
Přílohy:
Motivační pohádka – přečtěte si ji a společně rozeberte. Využívejte encyklopedie,či obrázky z internetu
Říkanky – pokyny jsou přímo u říkanek
Obrázky kostry – jeden obrázek použijte jako vzor a druhý rozstřihněte na části a spolu s dítětem seskládejte dohromady. Současně si zkuste nahmatat na svém těle ( těle druhé osoby) jednotlivé části. Otázkami naveďte dítě k tomu, aby se dozvědělo, že kolem kostry jsou svaly, kůže – funkce kůže.
Metodické listy – se zaměřením na tělo, rozvoj předmatematických představ, orientace v prostoru,
 
Close Menu